
Оптимізація витрат у компанії під час кризи дозволяє бізнесу вистояти та уникнути касового розриву. Особливо важливо звернути увагу на витрати під час епідемії коронавірусу, оскільки достеменно невідомо, коли закінчиться карантин, і що далі буде з бізнесом. Особливо постраждали розважальна та туристична індустрії, які взагалі заморозили свою діяльність.
Які найважливіші заходи для скорочення витрат може вжити малий та середній бізнес?
Найважливіше у цей час – максимально знизити витрати. Для цього багато компаній йдуть на крайні заходи, ведуть переговори з орендодавцями та банками щодо надання орендних та кредитних канікул. У крайньому випадку можна отримати до ТПП довідку про форс-мажору. Але вам доведеться довести, як саме карантин вплинув вашу здатність виконувати домовленості. Щоб отримати довідку швидше, ви можете звернутися до юристів або спробувати домовитись самостійно. Як би там не було, вам потрібно буде багато аналізувати бюджет і вирішити, які статті витрат можна зменшити.
Думайте про перспективи
Як керівник підприємства, дайте відповідь на низку вкрай важливих питань:
- як позначиться на компанії у майбутньому зниження витрат у теперішньому?
- що буде, якщо залишити витрати як є?
- які можна знайти альтернативні вирішення проблеми?
Для обміну інформацією та досвідом з іншими керівниками корисно буде відвідати онлайн-семінари, дистанційні курси та круглі столи. Подивіться, які бізнес-заходи проводяться на цю тематику під час карантину.
У той же час, під час кризи може допомогти зменшення витрат на зв'язок та Інтернет. Деякі підприємства йдуть шляхом скорочення витрат на міжміські та міжнародні розмови. Спробуйте ви. Розробіть стандарт або регламент за телефонними розмовами та донесіть інформацію до співробітників.
Зниження витрат на послуги зовнішніх консультантів
Як сказав китайський стратег Сунн Зі, лідер, який не прагне купити інформацію, лідер нерішучий ніколи не досягне успіху. Однак на всі переваги роботи компанії із зовнішніми консультантами знову постає питання ефективності цієї роботи. З усієї різноманітності антикризових пропозицій вибрати ще складніше, ніж до кризи. Зрозуміло, що кожен консультант при цьому максимізуватиме, актуалізуватиме важливість для підприємства тієї проблеми, в якій він спеціалізується. Якщо компанія давно працює з експертом, зберегти ці ділові відносини і користуватися професійними послугами цього консультанта краще і надалі. Це допоможе бізнесу пережити не найкращі часи.
Дізнайтесь більше про стратегії виходу з кризи, замовте послуги бухгалтера і аудитора в компанії “Кей Солюшнз” вже зараз!
Коментарів 1